2016. október 18.

British hippos

Most van két éve, hogy Londonba látogattam, ahol szintén sikerült vízilovakkal összefutnom. Azonban lustaságomnak köszönhetően, akkor erről nem számoltam be. Ezt most bepótolom.


Két évvel ezelőtt öt napot sikerült Londonban töltenem. Megmondom őszintén, először nagyon nehezen vettem rá magam, hogy odautazzam, mert elég lehangoló az ottani esős és szürke időjárás. De nagyon megérte. Sok szépet láttam, és ami a legfontosabb, több vízilóval is sikerült találkoznom.

Valószínűleg sokan hallottatok már az óriás gumikacsáról, ami már több nagyvárosban is felbukkant. A megalkotóját, Florentijn Hofman, holland művészt kérte fel a Temze Fesztivál alapítványa, hogy az ünneplés sorozat alkalmából készítse el művét. Így született meg a HippopoThames névre hallgató óriási (21 méter hosszú), fából készült víziló. 2014. szeptemberében több helyen is felbukkant a Temzén. Nagyon nagy szerencsémre meghosszabbították láthatóságának időtartamát, ezért látogatásom során meg tudtam lesni a St. Katharine dokkban. Nagyon aranyosra sikerült. Legszívesebben hazaúsztattam volna. :D





A múzeumlátogatások során is láttam vízipacikat. A Natural History Museum egyik állandó kiállítás részlegében lehet megnézni víziló csontokat. Sajnos a koponyákat nem tudtam tükröződés nélkül fényképezni a vitrin miatt, ezért azokról nem tudok képeket mutatni.


A British Museumnak pedig az ajándékbolt üzletében kapható több vízilovas tárgy is. Mindet nem tudtam hazahozni, mert csődbe mentem volna, de azért több darabbal is gazdagodtam. Természetesen, ha ismét arra járok, másik egyedek is beszerzek.








Voltak más üzletek is, ahol sikerült tovább bővítenem a gyűjteményemet, ezeket a kis drágákat is megmutatom nektek. Kivéve két fogkefét, amiket már korábban megnézhettetek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése